Gry na Laptopa Saptelite Pro A120

wtorek, 24 maja 2011
Jak na każdego użytkownika laptopa przystało posiadam swoją ulubiona listę gier komputerowych, które od czasu do czasu lubię uruchomić. Niestety z uwagi na ograniczenia sprzętowe modelu A120 nie wszystkie pozycje mogłem odpalić. Pocieszam się faktem, że najnowsze gry stanowią niewielki procent w mojej top liście. W niniejszym wpisie chciałbym opisać, w co lubię grać oraz jak zachowywał się laptop w trakcie zabawy.


Moja ulubiona lista składa się głównie z hitów końca lat 90'tych i sięga do roku 2004/2005 - wyjątek stanowią gry online. Co na Toshibie Satellite Pro A120 udało mi się uruchomić? Oto spis podzielony na dwie kategorie, do których mam sentyment.

Gry online:
  • Arthic.pl - dawny projekt Interia.pl, gra wykonana w całości w technologii flash. Niestety została usunięta. Miała swój klimat... Gra obciążała trochę procesor, w lecie prawie udało mi się przegrzać procesor, natomiast w okresie zimowym i przedwiośniu dało się grać nawet do 5-6 godzin non stop.
    Przeciwnicy to głównie inni gracze, ale w porównaniu do innych gier mmo Arthic skupiał osoby "z klasą" (uczciwych, z zasadami bez wulgaryzmów). Gracze z Topki Arthic generalnie stanowili zamkniętą społeczność szanujących się osób, co można także napisać odnośnie początkujących.
  • Metin2 - bardzo wciągnęła mnie ta gra, na dodatek zdążyłem się zżyć na nowo z innymi graczami, a to za sprawą tworzenia gildii oraz prowadzenia rozmów na ventrillo / skype. Gra nie posiada wysokich wymagań sprzętowych. Przyznam się szczerze, że robiłem wiele testów i udało się w nią grać 24 godziny na dobę. Procesor się nie przepalił, ale aby gra działała tak długo i w dodatku płynnie, musiałem zmieniać ustawienia w Windows na najmniej "zasobożerne", zoptymalizować system, zamykać inne niepotrzebne programy.
Zwykłe gry komputerowe:
  • Icewind Dale 1 - bardzo dobry cRPG. Nie będę się rozwodził nad opiniami innych. Piękna muzyka, grafika, możliwość toczenia wielu pojedynków z przeciwnikami oraz w miarę ciekawa choć krótka fabuła. Polecam dodatki Serce Zimy oraz Opowieści Mistrza Wabiana. Plusem gry jest możliwość takiego ustawienia, aby nie obciążała zbytnio procesora.
  • Shogun Total War - klasyk strategii. Gra świetnie działa na A120, wiele ustawień, tak jak w przypadku Icewind Dale pozwoli na długą oraz spokojną grę.
  • Baldur's Gate 2 - wraz z dodatkami, których jest cała masa. Gra działa bardzo stabilnie na dodatek świat pełen przygód przeszkadza w oderwaniu się od komputera.
  • Myth 2 oraz Myth 1 Upadli władcy - klasyk strategi RPG, gra bardzo stabilna szczególnie z nowymi patchami. Umożliwia grę w największej rozdzielczości z obsługą najnowszych sterowników.
  • Baldurs Gate 1 - nic dodać nic ująć.
  • Half Life - znakomita gra, niestyty na satellite pro a120 działa tylko pierwsza część wraz z dodatkami. Druga cześć wymaga lepszego sprzętu.
  • Icewind Dale 2 - również bardzo stabilna gra.
Powyższą listę polecam każdemu użytkownikowi Satellite Pro A120.

0 komentarze:

Prześlij komentarz