Serwis Toshiba - gdzie oddać laptopa do naprawy?

poniedziałek, 9 sierpnia 2010
Poważna awaria komputera jest najgorszą rzeczą jaka może się przytrafić każdemu użytkownikowi. Jest szczególnie dotkliwa w przypadku laptopów do zastosowań biznesowych, np. Toshiba Satellite Pro A120. Nagle twoje stanowisko pracy kompletnie zawodzi... Dostęp do wszystkich projektów, dokumentów i danych klientów staje się niemożliwy. W przypadku dużej firmy usunięciem usterki zajmie się odpowiedni dział IT, ale jeżeli laptop jest prywatny to nie pozostaje nic innego jak wybrać się do sklepu komputerowego lub autoryzowanego serwisu toshiba.

Jeżeli masz gwarancje (dokupiłeś przedłużenie w sklepie komputerowym) proponuję spakować laptopa i udać się najpierw do salonu, w którym nabyłeś toshibę. Sprzedawca z reguły poprosi o wypełnienie dokumentu potwierdzającego oddanie notebooka do naprawy i poinformuje po jakim czasie należy się spodziewać odbioru. Dokument, oprócz twoich danych kontaktowych, będzie zawierał informacje o usterce. W tym miejscu dokładnie opisz pracownikowi jak zachowywała się twoja Toshiba Satellite Pro przed awarią, co działało nie stabilnie, itd. Jeżeli nie masz już gwarancji koniecznie zaznacz na formularzu opcje telefonicznego powiadomienia o rodzaju usterki i kosztach naprawy! Dzięki temu będziesz wiedział, czy przekroczy on wartość twojego laptopa :) Jeżeli tak będzie, to możesz się wycofać. Po dokonaniu formalności pracownik zapakuje komputer, oplombuje i wyśle do serwisu naprawy laptopów.

Wszystkie koszty związany z naprawą zepsutych podzespołów na podstawie gwarancji ponosi serwis, chyba że usterka była winą użytkownika, np. sam zdejmowałeś obudowę laptopa i majstrowałeś przy podzespołach. Oczywiście posiadając gwarancje producenta nie trzeba kierować się do miejsca zakupu, można na własną rękę wybrać serwis laptopów. W tym przypadku procedura będzie podobna z tym, że taki serwis sam zajmie się procesem naprawy i nigdzie nie wyśle twojego notebooka. Inaczej jest w przypadku wygaśnięcia gwarancji producenta. Wszelkie koszty związane z naprawą i wymianą podzespołów poniesie właściciel. Laptopa możemy oddać, tak jak to wyżej napisałem, do miejsca zakupu albo udać się bezpośrednio do serwisu toshiby.

Osobiście nie radzę oddawać laptopa do przeciętnego serwisu. Autoryzowanie partnerzy specjalizują się w naprawie komputerów określonego producenta. Posiadają wszystkie instrukcje techniczne i przeszkolone osoby w zakresie usuwania usterek danych modeli. Pracownik w zwykłym serwisie nie daje ci gwarancji, że cała naprawa została wykonana według procedury jaką wymaga producent od autoryzowanego serwisu. Wszystko robią według własnych zasad., np. oddajesz do serwisu model laptopa, którego pracownik nigdy nawet nie otwierał, jeżeli nie wie o tym że obudowa ma w pewnych miejscach specjalne zabezpieczenia może uszkodzić komputer. 

Co wyjdzie taniej? Na pewno sklep za przyjęcie twojego laptopa obarczy cię dodatkowymi kosztami... Nie chodzi tu tylko o koszt wysyłki, ale i koszt przygotowania laptopa (ogólnie ich fatygi). Dodatkowo będziesz musiał pokryć koszt naprawy. W przypadku bezpośredniego zgłoszenia się do serwisu zapłacisz tylko za transport i usunięcie usterki. Opłaty za transport będą pozbawieni tylko ci szczęśliwcy, którzy mają taki serwis u siebie w mieście. Jeżeli zależy ci na jak najmniejszym koszcie naprawy, to porównaj ceny nim wybierzesz jedną z tych dróg. Informacje możesz uzyskać od pracowników salonu i serwisu toshiba. Oczywiście awaria komputera nadchodzi niespodziewanie, trudno dowiedzieć się jaka jest cena za usługi serwisu bez dostępu do sieci... Właśnie dlatego zainwestuj w profilaktykę i przezorność! Zapisz sobie w swoim telefonie numer do autoryzowanego serwisu toshiby.

I jeszcze jedna sprawa. Nim zdecydujesz się oddać komputer do naprawy, zabezpiecz swoje dane. Tutaj swoją wartość pokaże regularna kopia zapasowa... W przypadku poważnej awarii ustrzeże cie przed bezpowrotną utratą danych. Zdarza się, że serwisy z przyzwyczajenia po każdym usunięciu awarii formatują dysk :) Jeżeli nie masz kopi zapasowych a usterka uniemożliwia włączenie laptopa i przeprowadzenie takiego zabiegu, nie panikuj! Podczas zgłoszenia i oddania laptopa do naprawy poproś o zrobienie takiej kopi przez serwis.

0 komentarze:

Prześlij komentarz